Dracula

Hola! Aquest cap de setmana vam fer barbacoa a casa… tot boníssim! Mini-hamburgueses casolanes amb romaní, fetes amb mini-panets del Turris, ceba caramelitzada, formatge, tomàquet, bacon… autèntic! I de postres, als que encara ens quedava gana, vam menjar Dracula!!! Recordeu aquest gelat, no? Doncs aquest postre és una versió molt original! Ho havia menjat semblant a un parell de restuarants i vaig decidir provar com em quedava, és senzill i queda molt bo!

Imatge

Imatge

Ingredients per 8 unitats:

· 6 iogurts grecs ensucrats

· 200 gr de maduixes

· sucre al gust

· 1 full de gelatina neutra

· 1 Coca-cola de llauna

· 5 sobres de Peta-zetas

Unes 8 hores abans de consumir-ho, heu de congelar la Coca-cola. Per fer-ho, la vaig abocar en un tupper bastant pla (perquè no tingués gaire gruix).

En gots, copes o alguna font individual posem el iogurt. Jo no el posava sencer, perquè atiparia molt, però al vostre gust! La recepta original és amb gelat de vainilla, però no en sóc gaire fan, així que vaig optar per iogurt. Per a fer la gelea de maduixa, hidratem la fulla de gelatina amb aigua freda durant 10 minuts, i mentre triturem les maduixes fins que quedi líquid. Hi afegim sucre al gust (jo vaig posar-hi dues cullerades). Una vegada hidratada la gelatina, l’escorrem, la desfem al microones i l’afegim a la maduixa. A continuació, posem la gelea al damunt del iogurt i ho deixem quallar a la nevera un mínim d’una hora i mitja o dues (jo vaig fer-ho el dia abans).

Uns minuts abans de servir, traiem la Coca-cola del congelador i amb l’ajut de ganivets la triturem per fer-ne gel trencat, com si fos granissat una mica més congelat… com a la foto! És important no deixar-ho tota la nit congelat perquè el bloc serà massa dur i no es pot trinxar així. Repartim el gel de Coca-cola per sobre dels gots i al damunt hi afegim Peta-zetas (compte que peten!), que li donaran un toc diferent i divertit al postre.

A casa va encantar… animeu-vos, és un moment fer-ho i és molt original!

6 thoughts on “Dracula

Deixa un comentari